بنده ی خدا

بنده ای از بندگان خدای مهربان

بنده ی خدا

بنده ای از بندگان خدای مهربان

بنده ی خدا

وبلاگ شخصی یکی از بندگان خداوند مهربان

حل مشکل استارت نشدن MySQL در XAMPP

چهارشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۵۰ ق.ظ

مشکل اینجاست که ممکنه شما بعد از اجرای XAMPP و کلیک بر روی START مربوط به MySQL با این پیام خطا روبرو می شوید:

Error: MySQL shutdown unexpectedly.
This may be due to a blocked port, missing dependencies,
improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
Press the Logs button to view error logs and check
the Windows Event Viewer for more clues
If you need more help, copy and post this
entire log window on the forums

برای حل این مشکل مراحل زیر رو دنبال نمایید:

1- از XAMPP  بطور کامل خارج شوید

2- به محل نصب برنامه و پوشه XAMPP بروید و وارد پوشه MySQL بشید

3- وارد پوشه data بشید

4- حالا فایل ibdata1 را حذف کنید (حتما یه Backup بگیرید از این فایل که اگر موثر نبود فایل رو سر جاش برگردونید)

5- XAMPP رو دوباره اجرا کنید

من انجام دادم عمل کرد برای من، امیدوارم برای شمام عمل بکنه.

منبع: stackoverflow

نظرات (۱۹)

سلام دوست عزیزم آره درسته برای منم کار کرد. خدا خیرت بده عزیزم.
پاسخ:
خواهش میکنم برادر، انشاءالله مطالب بیشتری هم خواهم گذاشت.
کلا هر مشکل وبی که برام ایجاد بشه و راه حلش رو پیدا بکنم توی وبلاگ میذارم انشاءالله
خدا خیرت بده.حل شد داداش

دوست عزیز مشکل من با مطلب شما حل شد ولی دیتا هام پرید. بالاخره راه شو پیدا کردم. لطفا این مطلب رو توی سایتتون بذارید تا مشکل بقیه هم حل بشه.

یکی از دلایل استارت نشدن mysql را می توان به کرش کردن table های innodb دانست، در این مواقع وقتی از ادرس:

/var/lib/mysql/servername.err

خطاهای mysql را بررسی کنیم با خطای زیر مواجه می شویم:

InnoDB: Waiting for the background threads to start

Shut Down MySQL during InnoDB rollback after crash

در این مواقع دو خط زیر را به فایل my.cnf اضافه نمائید:

innodb_force_recovery=3
innodb_purge_threads=0
سپس سرویس mysql را ریستارت نمائید.


البته اینا را بعد از این خط ها paste کنید

# The MySQL server
[mysqld]
port= 3306
socket = "C:/xampp/mysql/mysql.sock"
basedir = "C:/xampp/mysql"
tmpdir = "C:/xampp/tmp"
datadir = "C:/xampp/mysql/data"
pid_file = "mysql.pid"
# enable-named-pipe
key_buffer = 384M
max_allowed_packet = 64M
sort_buffer_size = 2M
net_buffer_length = 8K
read_buffer_size = 2M
read_rnd_buffer_size = 64M
myisam_sort_buffer_size = 64M
log_error = "mysql_error.log"


merci rah oftad

واقعا دمت گرم کارت درسته حل شد مشکل
میشه لطفا بگین این فایل کارش چیه بعد حدفش تاثیری نداره تو کار سرور
سلام خسته نباشید
من هم اینکار رو کردم ولی مای اس کیو ال استارت نمیشه
اگه بیشترراهنمایی کنیدممنون میشم
برامنم این خطارومیده
Error: MySQL shutdown unexpectedly.
This may be due to a blocked port, missing dependencies,
improper privileges, a crash, or a shutdown by another method.
Press the Logs button to view error logs and check
the Windows Event Viewer for more clues
If you need more help, copy and post this
entire log window on the forums



 سلام بند خدا،مرسی خیلی خیلی عالی بووود. تشکر
سلام و خسته نباشید.در برنامه zampp وقتی روی start اس کی یو ال کلیک میکنم استارت نمیکنه و هیچ اروری هم پایین نمیده باید چیکار کنم؟

خدا خیرت بده ایشالله هرچی از خدا میخوای بهت بده.
مرسی داداش
سلام خدا قوت

من فایل ib data1 رو پاک میکنم باز استارت نمیشه دوباره میرم تو پوشه میبینم باز این فایل اونجا هستش ..بنظرم پاک میشه ولی باز برمیگرده ..چیکار کنم دوباره فایل برنگرده
ممنون
مررررررررسی
سلام.این پیام میگه پورت 3306 توسط نرم افزار دیگه ای اشغاله. شما خیلی راحت میتونین ستاپ mysql  رو دوباره اجرا کنین و sql server  رو یکبار دیگه تنظیم یا reconfigure  کنید و پورتتونو از 3306 به 3307 تغییر بدین و کارتون حل میشه
درود.ممنون از راهنماییتون.موثر بود.
حاجی دمت جیز

جواب داد
سلام
خیلیییییییی ممنون از راهنمایتون
مشکلم حل شد
سلام منم همون مشکل آقای hasanzadeh رو دارم ولی نمیدونم کجا باید پورتشو تغییر بدم
لطفا هرچه زودتر جواب بدین 
خیلی ممنون

سلام من اس کیو ال زمپم کارنمیکنه تمام راه ها رو هم رفتم هم پورتشو عوض کردم هم فایلای دیتا رو جابجا کردم ولی باز درست نشد و باز همون خطا رو میده میشه راهنماییم کنید؟

خیلی ممنونم تنها سایت شما کمک کرد مشکل من حل بشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی